Το Ράλλυ Ακρόπολις 2013 τήρησε την παράδοση που το θέλει το σκληρότερο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Έπειτα από τρεις ημέρες σκληρής μάχης στα βουνά της Πελοποννήσου, 36 πληρώματα κατάφεραν να επιστρέψουν στο Λουτράκι, έπειτα από την απόλυτη μάχη με το χρονόμετρο και τα γνωστά... αφιλόξενα ελληνικά χώματα.
Ταχύτερος αλλά και πλέον αξιόπιστος συνδυασμός αποδείχθηκε αυτός των Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila με το VW Polo R WRC.
Οι Φινλανδοί κατάφεραν να σημειώσουν στον 6ο γύρο του Πρωταθλήματος την πρώτη τους φετινή νίκη, η οποία είναι και η πρώτη τους με τα χρώματα της VW, ενώ αυτή είναι η όγδοη φορά που το πλήρωμα ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Είναι η πρώτη νίκη του Φινλανδού στον αγώνα της Ελλάδας. Με συνοδηγό τον Miikka Anttila και χωρίς να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα με το VW Polo R, κάνοντας εξαιρετικό αγώνα πήραν τη νίκη.
Αμέσως μετά τον τερματισμό του στην 14η και τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα, ο νικητής δήλωσε: "Απίστευτο. Η πρώτη μου νίκη με τη VW.
Νιώθω φοβερά. Είναι πολύ ωραία που νίκησα εδώ. Πριν από 10 χρόνια έτρεξα για πρώτη φορά εδώ στο WRC και μου πήρε 10 χρόνια να κερδίσω.
Σήμερα το πρωί άρχισα να σκέφτομαι τη νίκη, η σημερινή μέρα ήταν ατελείωτη".
Ο Jari-Matti Latvala εξαπέλυσε την επίθεσή του νωρίς τη 2η ημέρα, πιέζοντας τον μέχρι εκείνη τη στιγμή επικεφαλής της κατάταξης, Evgeny Novikov (M-Sport Qatar WRT), ο οποίος υπέπεσε σε ένα λάθος, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Φινλανδό.
Σε εκείνο το σημείο ο Dani Sordo με το Citroen DS3 WRC της Citroen Abu Dhabi WRT προσπάθησε για την κορυφή, όμως ο Latvala ήταν άπιαστος. Μάλιστα, ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι ο αντίπαλός του ήταν κατά πολύ ταχύτερός του, και αποφάσισε πολύ νωρίς να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να αρκεστεί στη 2η θέση.
Μοναδική αγωνία του Sordo ήταν o Thierry Neuville που τον ακολουθούσε, τον οποίο τελικά κατάφερε να ελέγξει μέχρι το τέλος του αγώνα, περιορίζοντάς τον στην 3η θέση. Ο νεαρός Βέλγος οδήγησε συνετά, απέφυγε τα προβλήματα, δε ρίσκαρε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και αποκόμισε τους βαθμούς του πόντιουμ για τον ίδιο αλλά και για λογαριασμό της Qatar M-Sport.
Σπουδαία μάχη, όμως, είχαμε για την 4η θέση της Γενικής, ανάμεσα στους Andreas Mikkelsen και Nasser Al Attiyah, η οποία και κρίθηκε μόλις την τελευταία ημέρα του αγώνα. Εντέλει, ο νεαρός Νορβηγός με το τρίτο VW Polo R WRC ήταν καταιγιστικός και, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές (οι πρώτες του για τη γερμανική ομάδα), ήταν ο νικητής της μεταξύ τους μάχης.
Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσε ο Mads Ostberg, ακολουθούμενος από τους Martin Prokop και Mikko Hirvonen. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα, μέχρι τη στιγμή που πλήγωσε την ανάρτηση του Fiesta, Evgeny Novikov, αλλά και ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Sebastien Ogier, «έκλεισαν» την πρώτη 10άδα του Ράλλυ Ακρόπολις 2013. Ο Γάλλος, που την πρώτη ημέρα εγκατέλειψε από πρόβλημα στην πίεση καύσιμου του VW Polo R WRC, εκτός από τους βαθμούς της 10ης θέσης, κέρδισε και τους τρεις της Power Stage, στην οποία επικράτησε με χαρακτηριστική ευκολία.
Στο WRC-2 μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη στο θεσμό, και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα όπως είναι το Ράλλυ Ακρόπολις.
Στην κατηγορία των Νέων, το γνωστό JWRC, όπου όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται με Ford Fiesta R2, επικράτησε ο Ισπανός Jose Antonio Suarez, με 2ο τον Pontus Tidemand. Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, ταχύτεροι όλων αναδείχθηκαν οι Θέμης Χαλκιάς - Λεωνίδας Μαχαίρας με το Mitsubishi Lancer EVO IX και έπειτα από τριήμερο αγώνα, τη στιγμή που οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με ίδιο αυτοκίνητο είναι οι νικητές του διήμερου σκέλους του Ακρόπολις που προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα.
Με τα βλέμματα πλέον να στρέφονται στην επόμενη, πανηγυρική πλέον εκδοχή του Ράλλυ Ακρόπολις, λόγω του εορτασμού των εξήντα ετών ιστορίας του, η Τελετή Λήξης έκλεισε με την επισημότητα που της άρμοζε, παρουσία του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Jean Todt, ο οποίος έδωσε τα συγχαρητήριά του σε κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές του θεσμού και του αγώνα κατά την άφιξή τους στη ράμπα του τερματισμού του 59ου Ράλλυ Ακρόπολις!
Ταχύτερος αλλά και πλέον αξιόπιστος συνδυασμός αποδείχθηκε αυτός των Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila με το VW Polo R WRC.
Οι Φινλανδοί κατάφεραν να σημειώσουν στον 6ο γύρο του Πρωταθλήματος την πρώτη τους φετινή νίκη, η οποία είναι και η πρώτη τους με τα χρώματα της VW, ενώ αυτή είναι η όγδοη φορά που το πλήρωμα ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Είναι η πρώτη νίκη του Φινλανδού στον αγώνα της Ελλάδας. Με συνοδηγό τον Miikka Anttila και χωρίς να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα με το VW Polo R, κάνοντας εξαιρετικό αγώνα πήραν τη νίκη.
Αμέσως μετά τον τερματισμό του στην 14η και τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα, ο νικητής δήλωσε: "Απίστευτο. Η πρώτη μου νίκη με τη VW.
Νιώθω φοβερά. Είναι πολύ ωραία που νίκησα εδώ. Πριν από 10 χρόνια έτρεξα για πρώτη φορά εδώ στο WRC και μου πήρε 10 χρόνια να κερδίσω.
Σήμερα το πρωί άρχισα να σκέφτομαι τη νίκη, η σημερινή μέρα ήταν ατελείωτη".
Ο Jari-Matti Latvala εξαπέλυσε την επίθεσή του νωρίς τη 2η ημέρα, πιέζοντας τον μέχρι εκείνη τη στιγμή επικεφαλής της κατάταξης, Evgeny Novikov (M-Sport Qatar WRT), ο οποίος υπέπεσε σε ένα λάθος, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Φινλανδό.
Σε εκείνο το σημείο ο Dani Sordo με το Citroen DS3 WRC της Citroen Abu Dhabi WRT προσπάθησε για την κορυφή, όμως ο Latvala ήταν άπιαστος. Μάλιστα, ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι ο αντίπαλός του ήταν κατά πολύ ταχύτερός του, και αποφάσισε πολύ νωρίς να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να αρκεστεί στη 2η θέση.
Μοναδική αγωνία του Sordo ήταν o Thierry Neuville που τον ακολουθούσε, τον οποίο τελικά κατάφερε να ελέγξει μέχρι το τέλος του αγώνα, περιορίζοντάς τον στην 3η θέση. Ο νεαρός Βέλγος οδήγησε συνετά, απέφυγε τα προβλήματα, δε ρίσκαρε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και αποκόμισε τους βαθμούς του πόντιουμ για τον ίδιο αλλά και για λογαριασμό της Qatar M-Sport.
Σπουδαία μάχη, όμως, είχαμε για την 4η θέση της Γενικής, ανάμεσα στους Andreas Mikkelsen και Nasser Al Attiyah, η οποία και κρίθηκε μόλις την τελευταία ημέρα του αγώνα. Εντέλει, ο νεαρός Νορβηγός με το τρίτο VW Polo R WRC ήταν καταιγιστικός και, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο στις τρεις από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές (οι πρώτες του για τη γερμανική ομάδα), ήταν ο νικητής της μεταξύ τους μάχης.
Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσε ο Mads Ostberg, ακολουθούμενος από τους Martin Prokop και Mikko Hirvonen. Ο μεγάλος πρωταγωνιστής του αγώνα, μέχρι τη στιγμή που πλήγωσε την ανάρτηση του Fiesta, Evgeny Novikov, αλλά και ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Sebastien Ogier, «έκλεισαν» την πρώτη 10άδα του Ράλλυ Ακρόπολις 2013. Ο Γάλλος, που την πρώτη ημέρα εγκατέλειψε από πρόβλημα στην πίεση καύσιμου του VW Polo R WRC, εκτός από τους βαθμούς της 10ης θέσης, κέρδισε και τους τρεις της Power Stage, στην οποία επικράτησε με χαρακτηριστική ευκολία.
Στο WRC-2 μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη στο θεσμό, και μάλιστα σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα όπως είναι το Ράλλυ Ακρόπολις.
Στην κατηγορία των Νέων, το γνωστό JWRC, όπου όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται με Ford Fiesta R2, επικράτησε ο Ισπανός Jose Antonio Suarez, με 2ο τον Pontus Tidemand. Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, ταχύτεροι όλων αναδείχθηκαν οι Θέμης Χαλκιάς - Λεωνίδας Μαχαίρας με το Mitsubishi Lancer EVO IX και έπειτα από τριήμερο αγώνα, τη στιγμή που οι Λάμπρος Κύρκος - Γιώργος Πολυζώης με ίδιο αυτοκίνητο είναι οι νικητές του διήμερου σκέλους του Ακρόπολις που προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα.
Με τα βλέμματα πλέον να στρέφονται στην επόμενη, πανηγυρική πλέον εκδοχή του Ράλλυ Ακρόπολις, λόγω του εορτασμού των εξήντα ετών ιστορίας του, η Τελετή Λήξης έκλεισε με την επισημότητα που της άρμοζε, παρουσία του προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, Jean Todt, ο οποίος έδωσε τα συγχαρητήριά του σε κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές του θεσμού και του αγώνα κατά την άφιξή τους στη ράμπα του τερματισμού του 59ου Ράλλυ Ακρόπολις!