ΑΡΗΣ ΛΑΛΙΩΤΗΣ Σικυώνος 2 Κιάτο

ττττ

ττττ
Εφαρμογές Διαχείρισης Δικτύου - «γαλάριζα»

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Το ελληνικό ελαιόλαδο δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τη γαλλική αγορά.

Στις ευκαιρίες που υπάρχουν στη γαλλική αγορά για τις εξαγωγές έξτρα παρθένου καθώς και βιολογικού ελαιολάδου, αναφέρεται έκθεση που δημοσιοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι.

Όπως επισημαίνει όμως η χώρα μας δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τη γαλλική αγορά, που ενδιαφέρεται για καλής ποιότητας ελαιόλαδα αλλά και για βιολογικά τα οποία πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.
Αντιθέτως η Ισπανία και η Ιταλία αξιοποιούν πλήρως την ευρωπαϊκή νομοθεσία για ελεύθερη διακίνηση των αγαθών και καλύπτουν εξαγωγικά το παραγωγικό κενό στη γαλλική αγορά ελαιολάδου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη και η εξαγωγική διείσδυση της Τυνησίας και του Μαρόκου.
Η Γαλλία, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελεί ιδανικό προορισμό κατεύθυνσης των ελληνικών εξαγωγών.
Εντούτοις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής Τελωνείων Γαλλίας, οι εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου είναι ισχνές στη γαλλική αγορά και η αξία τους ανήλθε το 2012, σε 4,9 εκατ. ευρώ, ενώ στην αντίστοιχη περίοδο η αξία των εξαγωγών ισπανικού ελαιολάδου ανήλθε στα 213 εκατ. ευρώ.

Όπως προκύπτει από πρόσφατα ευρωπαϊκά στοιχεία, ο Γάλλος καταναλωτής κατατάσσεται στην 9η θέση παγκοσμίως αναφορικά προς τις ποσότητες ανάλωσης ελαιολάδου.
Η αγορά της Γαλλίας προσφέρει ένα ελκυστικό πεδίο για εισαγωγές από το παγκόσμιο εξαγωγικό φάσμα, δεδομένου ότι κυριαρχεί ανισομέρεια και αναντιστοιχία μεταξύ οριακής εγχώριας παραγωγής και υψηλής εγχώριας κατανάλωσης (περίπου 6.000 τόνοι ετήσια παραγωγή - 100.000 τόνοι ετήσια κατανάλωση σύμφωνα με στοιχεία της Διεπαγγελματικής Ένωσης Ελαιοπαραγωγών Γαλλίας).

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, καθώς η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη παραγωγός - χώρα.
Ωστόσο, αναφορικά προς τη γαλλική αγορά καταλαμβάνει την έκτη θέση στην κατάταξη των προμηθευτριών χωρών και συγκεκριμένα έπεται του Βελγίου και της Πορτογαλίας

Στη Γαλλία τα σούπερ μάρκετ αποτελούν το κυριότερο κανάλι διανομής με τις τιμές, τις συσκευασίες και τις επωνυμίες να παρουσιάζουν αξιόλογες διαφοροποίησης.
Σημαντικό κανάλι διανομής αποτελούν και τα καταστήματα λιανικής πώλησης σχετικής δυναμικότητας, όπως ντελικατέσσεν και υπαίθριες αγορές, ενώ το συνολικό εύρος των πωλήσεων μέσω αυτών αντιπροσωπεύει ποσοστό 11%, γεγονός που παρέχει τη δυνατότητα σε μικρότερους παραγωγούς να τοποθετηθούν στη γαλλική αγορά.
Όπως επισημαίνει η έκθεση, το συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, ιδιαίτερα των καταστημάτων ντελικατέσσεν, αναζητά εξαιρετικά ποιοτικά και βιολογικά προϊόντα με χαρακτηριστικά που προσιδιάζουν στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού ελαιολάδου.
 Επίσης, τα καταστήματα βιολογικών προϊόντων και ντελικατέσσεν απευθύνονται σε ένα καταναλωτικό κοινό υψηλού μορφωτικού επιπέδου με αυξημένη αγοραστική δύναμη, θετικά διακείμενο σε προϊόντα που θεωρεί υψηλής ποιότητας και κατεξοχήν υγιεινά χωρίς να συναρτά την επιλογή του αυστηρά προς το ύψος της τιμής.
 Στη γαλλική αγορά οι τιμές των βιολογικών ελαιολάδων κυμαίνονται από 10 ευρώ έως και 40 ευρώ ανά λίτρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές άνω των 20 ευρώ ανά λίτρο συνήθως αντιστοιχούν σε βιολογικό ελαιόλαδο Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) απευθυνόμενο στο πλέον απαιτητικό κοινό με υψηλό εισόδημα.